Cart

Press Enter / Return to begin your search.

I. MEGHAJTÓ, TÁMASZTÓ ÉS VILLAGÖRGŐINK RÖVID SZAKMAI JELLEMZŐI:

Kerekek és görgőkkel szemben támasztott legfőbb műszaki elvárások:

  • A legkülönbözőbb területeken is biztonsággal működjön, (mint pld. hűtőházak, trópusi körülmények, tengerpart, de működhetnek robbanásbiztos vagy savas/lúgos környezetben is.)
  • Korrózióval szembeni védelem a legellenállóbb legyen rendszerint az acél felületet horganyozzák és ezután még kék/sárga passziválás alá vetik.(ellenőrzés a DIN EN ISO 9227 szerinti szabvány szerint.)
  • Extrém üzemi hőmérsékletek mellett is alkalmas legyen hosszabb távon

A futófelületként használt anyagok teherbírása és stabilitása lecsökken hidegben vagy melegben. Nagy hőmérsékletnél a terhelhetőség és az élettartam is számottevően lecsökken. Mindemellett nagy statikus terhelés esetén nagy hőmérsékletnél a kerék ellaposodásának veszélye is megnő. Alacsonyabb hőmérsékletnél számos elasztomer merevsége és keménysége nő meg, -különösen a gumié, de számos poliuretáné is- az anyagok rugalmassága pedig romlik.

Antisztatikus/elektromosan vezető tulajdonság

Az antisztatikus/elektromosan vezető kerekek biztosítják az elektrosztatikus kisülést, amit a targonca vagy a szállított áru generál. A görgő vagy kerék akkor tekinthető elektromosan vezetőnek, ha az ellenállása nem lépi túl a 104 Ω- értéket.
Abban az esetben, ha a kerék ellenállása nem lépi túl a 10 7 Ω-ot antisztatikus-nak tekinthető a kerék vagy gtörgő. Hogy a lakfestett alkatrészek vezetési képessége is biztosított legyen (ez lenne a felni/agy), a szerelési és összekapcsolt ponton el lehet távolítani a festéket. A vezetés hatékonyságát befolyásolja a piszkos futófelület és más környezeti körülmények így ezeket a kezelőnek időszakonként,- karbantartási tervnek megfelelően-, ellenőriznie kell.

  • Kémiai ellenállási képesség

Ez akkor fontos, ha az kerekek és görgők közvetlen kapcsolatba kerülnek agresszív anyagokkal., amikor is mérni és ellenőrizni kell annak a koncentrációjától, az érintkezés időtartamától és más környezeti hatásoktól függően, -mint a hőmérséklet és a páratartalom.

Kerekek, görgők típusai:


A raktári anyagmozgató gépek kerekei és görgői sokfélék lehetnek.
Egy azonos bennük, hogy mind a talajon gördülnek.

Tervezésük szerint a rugalmas, lágyabb és sima ipari (epoxigyantás) padlón optimális az üzemeltetésük, mivel a futófelület anyaga kemény poliuretán. (Sh A 90 – 98 közötti a keménységgel)

Meghajtókerekek:

A raktári targoncák meghajtókereke a hajtáslánc által átadott erőt mozgássá alakítja. A kerék és motor között hajtómű található, ami az áttételezést végzi. (tengelykapcsoló és sebességváltó nincs, mivel a motor állandó közvetlen kapcsolatban van a hajtóművel.) A villanymotor meghajtásával a sebesség – állítást ill. a menetirány váltását a forgási irány megfordításával a menetvezérlő elektronika szabályozza. A forgást a csapágyazott kerékagy adja, amire csavarkötéssel lesz rögzítve a meghatókerék, ami rendszerint fémtárcsára sütött vagy ragasztott többnyire poliuretán futófelületű kerék.

Támasztó- vagy stabilizáló kerék

Gyalogkíséretű targonca esetében használatos, amikor a gépen a kezelő felől az egyik oldalon vagy pedig középen van a hajtókerék. Előbbi esetben az ellentétes oldalra kerül a támasztókerék, utóbbi esetben kétoldalról támasztja a vázszerkezetet. Ezek a stabilizáló kerekek arra valók, hogy menet közben kanyarodáskor se tudjon a targonca megbillenni; meghajtókereke pedig mindig a földön maradjon. A kerekeket egy vízszintesen csapágyazott villába szerelik be, ami biztosítja, hogy a menetirány változtatása esetén el tudjon kanyarodni. Maga a kerék is természetesen csapágyazott. Sokszor függőlegesen állítható, hogy a menetkerék jól illeszkedjen a talajhoz. A futófelület nagy teherbírású poliuretán, ami kiválóan alkalmas a magasabb mozgatási sebességnél is.

A gép felépítésének megfelelően egy meghajtókereke és két első támasztókereke van. A támasztókeret a gép első felére szerelik a kitolószerkezet két oldalán található nyúlványokra.

Villagörgő

A gyalogkíséretű targonca vagy a kézi raklapemelő, béka villái alá szerelt görgőket nevezzük így. Mivel ezeknek az emelőgépeknek nincs ellensúlyuk, így a teher alatti villagörgő biztosítja a gép egyensúlyát, lehetővé teszi a rakomány emelését. A görgők csapágyazva egy fix tengelyre vannak szerelve. Anyaga általában poliuretán vagy keményebb műanyag.

Kézi raklapemelő kormányzott kereke

A kézi raklapemelőt duplán szerelt kormányzott kerékkel tudjuk hátrafelé elfordítani.

Rendszerint golyós csapágyazásúak.

Anyaga lehet poliuretán, műanyag vagy gumi. A gumi futófelület a legpuhább és nagy a gördülési ellenállása, így főként alacsony sebességű mozgatásra alkalmas. Rossz talajviszonyok esetében viszont nagyon előnyös.

 Kerék és görgő-kiválasztás lehetőségei:

Mi kerék és görgőgyártóként biztostani tudjuk a cserealkatrészek pótlását az alábbi gyártók termékeinek beazonosításával, mint:Atlet, Bader, Baumann, BT, Caterpillar, CIMA, Crown, Deca, Etwo, FABA_Balduin, FENWICK_LANSING_LINDE, Genkinger, Hyster, ICEM, Jungheinrich, Kahl, Lafis, LOC, Manusur, MIC, Montrac, Nacco, NISSAN, OMG, Pimpespo, Pramac, Prat, Raymund, Rocla, Samag, Sichelschmidt, Steinbock, STILL,Stöcklin, Technostile, Tekno, Vestergaarden, Wagner, Yale

 A pontos beazonosításhoz mindenképp hasznos és időt megtakarító mindkettőnknek, ha- tudja az alkatrész OEP (eredeti alkatrész, ill referencia) számot, ami a gépkönyvben szerepel;- Ennek hiányában az adattáblán lévő típus, gyártási szám ill év is sokat segít,

  • vagy ha egyik sincs a kerék/ görgő pontos méreteit kérjük megadni, mint

külső (meghajtó kerekeknél belső) átmérőt mm-ben,

szélességi adatot a futófelületnél és tengelyhosszon,

tengelyméretet mm – ben

a kerék vagy görgő belső tárcsájának beleértve különösen meghajtó keréknél a

 csavar-rőgzítés számát és méretét

– a futófelület anyagát (vulkollan, poliuretán, műanyag vagy gumi) és színét
 beleértve, hogy nyommentes vagy nyomot hagyó-e a futófelőlet

– milyen csapágyazottsággal gyártották a kereket/görgőt,

mik az üzemi körülmények pontosan; elsősorban a talaj és alkalmazási körülmények,
 beleértve a teherbírást és használati gyakoriságot is.

Azt pedig ma már mondani sem kell, hogy odaillő FOTÓ(k) elküldése milyen sokat számít! (független a fenti adatokon túl is, mert gumiköpenynél a méretek is nagyon lényegesek, és a kellő futófelület kiválasztását is jól elősegíti a kép.)

Lehetőségük van arra is, hogy nálunk az ismert görgőgyártók cikkszámaival is érdeklődjön és ajánlatot kérjen, mint – a Blickle, Räder-Vogel, Stellana,Tente, Torwegge, Wicke.

II. Karbantartás,

 Biztonsági szempontból fontosa kopó ill. cserealkatrészek időben való pótlása.


 Ha van karbantartási (ütemezett) terv a cégnél az pontosan szabályozza
 azokat az időközöket és személyeket, akiknek ez a feladata.

Ha nincs akkor lehetőség szerint minden munkakezdetkor meg kell nézni sérült- e az abroncs/futófelület (bevágások és törések) láthatóak e?
– kis rövid próba-futás során észlel-e valami szokatlant, rendkívülit?
– megvan-e a kellő stabilitás az anyagok mozgatása esetén is?

 A kézi emelésű targoncáknál is fontos, hogy a vezető ismerje a használati és anyagmozgatási szabályokon túl a gondos, karbantartást, ami kiterjed az időszakonkénti (lehetőség szerint ¼ éves zsírzásokra, olajozásokra is megnövelve ezzel a kerék/ görgő élettartamát.

 III.A. Általános logisztikai piaci helyzet _ térségi szerepünk fejlesztése

A 2007-ig szakmai szervezetek által kidolgozott „Közép – kelet Európai logisztikai központ” koncepció sajnos eddig még nem jött létre.

Ebben a magyarországi logisztikai kormányzati stratégia hiánya a felelős első sorban

(közlekedési infrastruktúra elemeinek, mint – vasút, vízi, légi szállítás-, feltételeinek versenyképessé tétele ill. fejlesztése továbbá a vámolási feltételek korszerűsítése is.)

A piaci szereplőknek pedig fejleszteni kell a logisztikai központokat, informatikai rendszereket, vezetőik és dolgozóik oktatását (nyelvtanítással egyetemben) olyan területeken is, mint K+F, versenyképes szolgáltatás.

Ha a kormányzat nyitott lesz és elkötelezi magát a kidolgozott koncepció mellett ezen iparágban elérhetővé válik a GDP részesedés megduplázása; mint a fejlett nyugat-európai országokban.

III.B. Piaci szereplők Magyarországon:

 az alábbielérhetőségek bármelyikén.

  • A világvezető, – szinte teljes körű anyagmozgatási megoldásokat kínáló targoncagyártója -, a Toyota, A TMHG (Toyota Material Handling Group székhelye Colombus US) mostanra számos gyártórészleggel és kutatás – fejlesztő részleggel rendelkezik.
    1987-ben közös vállalat lesz a francia Manitouval majd a BT megvásárlásával /2000-ben/ nagyban erősítette Európai vezető pozícióját.
    Jelenleg Japánban, az USA-ban, Franciaországban és Svédországban készítenek targoncákat. 1995-ben már elérték az egymillió eladást.
    Az első főként gáz és dízel hajtású modelljeik maximális emelés tömege 1.3 tonna volt, ami mostanra már (ellensúllyal) 8t.-ig is tud emelni.
    Az elektromos és sok elektronikai/logisztikai újítással rendelkező típusok is standard 3,5 – 4 t.-t tudnak mozgatni.
     A Toyota kiváló hírnevét a megbízhatóságának, minőségének és tartósságának és folyamatos felhasználóbarát pontosabban végfelhasználót támogató fejlesztéseiknek köszönheti.
    Ezeket szinte felsorolni sem lehet; csak párat megemlítve:

– Automatikus, a fülkéből kiszállás nélkül lehetőség van a villák távolságának állítása ill. alaphelyzetbe állítására;

– Automatikusan,-akár vezető nélkül-, vezérelt anyagmozgató gépek;

– Flotta irányítás, ahol a több targonca egymással is tud kommunikálni ill. csatlakoztatni lehet abba a központi vezérlő rendszerbe, ami minden folyamatot biztonsággal irányít és utólag lekérhető protokoll az elvégzett munkákról gépadatokról és a hamarosan elvégzendő javításokról cserékről is, beleértve a kereket és görgőt is

A világ második legnagyobb gyártója árbevételt tekintve a Toyota után a Kion Group AG (KION Group néven) német multinacionális anyagmozgató berendezések gyártója, székhelye Frankfurtban, Hessenben, Németországban van. Fő termékei az intralogisztika, a raktári megoldások és az ipari targoncák. A KION-csoportot 2006-ban a Linde- anyagmozgató berendezéseire szakosodott Csoportja alapította.
Ekkor a Linde AG új struktúrát jelentett be a BOC-csoport megvásárlását követően.
A kombinált vállalkozás gáz- és mérnöki üzletágai, a Linde Csoport és az anyagmozgató vállalkozások (Linde Material Handling, STILL és OM); Carrelli Elevatori SpA), a KION Csoport tagja lettek. A Linde AG értékesítette a KION csoportból a Kohlberg Kravis Roberts és a Goldman Sachs részlegeket a Capital Partners cégnek mintegy 4 milliárd euróért. 2009 – 2011 között a KION Group Kínában Shandong Heavy Industry Weichai Power (25%-os részedésével) és Indiában a Voltas céggel (34%-os részesedés-vétellel) új közös anyagmozgató gépeket gyárt. 2013 februárjában a KION Csoport nyilvánosan megegyezett a finn darugyártó Konecranes céggel, hogy értékesíti neki a Linde márkanéven elterjedt rakodó gépe; üres és a megrakott konténerkezelő termékcsaládja termékjogait. 2016 júniusában a KION Group megvásárolta a Dematic céget hogy a világ vezetője legyen a fejlett anyagkezelési megoldásokban.

A Jungheinrich napjainkban a világon a harmadik legnagyobb teljeskörű anyagmozgató gépeket gyártó vállalata. Az előtte álló gyártókkal ellentétben- akik több márkanévvel kínálják a gépeket-, ők csak a saját “Junghienrich” márkanévvel forgalmazzák gépeket. Legtöbben a jó minőségű, megbízható egyedi megoldásokat kínáló gyártóként és forgalmazóként ismerik őket az anyagmozgatási szakmában. A vállalat kiforrottabb termékei az elektromos targoncasorozatok és a raktári gép- verziók. Ezek a termékek híresek megbízhatóságukról, kényelmes, felhasználóbarát kezelésükről. Legújabb fejlesztéseik a robotizált típusok; egyedi és nagyüzemi viszonyokra tervezett gépsoruk. (idehaza a mórahalmi műanyag tasakokat, fóliákat gyártó teljesen automatizált gépsor, amivel a gyártási mennyiséget 7 t.-ról kb.450t.-ra lehetett megemelni.) A német gyártó piacvezető a raktári gépek területén Európában.
A többi vállalattal ellentétben törekedik arra, hogy saját tulajdonában lévő leányvállaltok által kerüljön a piacra. A használt gépeket is saját márkaképviseletei egymás közötti értékesítésében forgalmazza. A „komissiózó” anyagmozgatási területre is nagy hangsúlyt fektetnek és az egyre inkább előtérbe kerülő targoncabérlet – konstrukcióját is felkínálja vevőinek.

FELHASZNÁLÓK / PIACOK:

Logisztikai cégek; parkok, raktározástechnika, tárolástechnika, anyagmozgatás és elosztásban érdekelt hazai és nemzetközi hátterű gyártó és összeszerelő közép és nagyvállalatok, targonca szakszervíz és alkatrészkereskedelemre szakosodott kis és középvállalatok, karbantartók, termelésirányítók, anyagbeszerző

IV. Colson – kerekek a minőség védjegye

Több mint 60 éves hagyomány

Colson Europe része egy nemzetközi Colson Group® csoportnak, aki a világon több mint 60 éve a kiváló kerek és görgők gyártója és szállítója az egyszerű kerektől az ipari; pontosabban fejlett és összetett gépipari görgőkön át az összetett nehézkivitelű speciális gyártmányokig.

Nagyon sok szakágnak gyártunk kerekeket és görgőket,-mint most legújabb gyártásfejlesztésünknek köszönhetően-, a targoncákra, anyagmozgató berendezésekre ill. anyagmozgató készülékekre is.

Névjegyünk az átláthatóság, cselekvés és hitelességét.

Folyamatosan keressünk az új megoldásokat a kerekek és görgők javítására, hogy mindenütt a „mozgó világ” legnagyobb gyártója maradhassunk.


Colson gyártmányainak előnye:

Colson olyan nemzetközi vállalat-csoport , amelyben vannak termelő üzemeink Európában, Észak- és Dél-Amerikában, Kínában és távol keleten Malajziában, Ausztráliában. Ennek révén igen jó lehetőséggel rendelkezünk arra, hogy pontosan azt tudjunk Önnek időben és minőségben szállítani, amit elképzelt. 

Az új gyártmány- paletta bővülése révén elsősorban a piacvezető Toyota / BT, Linde, Still, Jungheinrich gyártmányú meghajtó, támasztó és villagörgőit érinti, amik acél- és aluminium – keréktárcsás poliamid és poliuretán futófelületű standard típusok az EU-, szabványoknak megfelelően.

Targoncákhoz, raktári anyagmozgató gépekhez, készülékekhez kínáljuk a kerekeket és görgőket. Tehát a gép gyártója lehet Linde, Still, Jungheinrich, BT, Crown, Hyster, Yale vagy akár más típus is mi ezeket a cserealkatrészeket az előírt, jó minőségben szavatossággal és kedvező ár-aránnyal adjuk át vevőinknek.

25. 000 tesztelt megoldás

Minden kerekünket ill görgőnket alaposan teszteltük és teszteljük speciális vizsgálatokkal. Az általunk kínált kerekek és görgők olyan anyagokból gyártjuk , amelyek megfelelnek a legmagasabb minőségi követelményeknek, és gyáraink műbizonylatai, megfelelnek az ISO 9001: 2008 nemzetközi szabványnak. Munkával és energiával nem takarékoskodunk a minőségi tesztek és minőségjavítás terén, amely szintúgy az Ön Colson elégedettségének garanciája.